22 Mayıs 2009 Cuma

GAMSIZ ARKADAŞLA DİYALOG



Ben onu tanıdığımdan beri bir kez olsun yüzünü astığını görmedim karamsarlığa düştüğünü de ..Akşam yemeğe gittik birlikte .Benim durgunluğumu görünce boşver hepsi geçer ne takıyorsun ki dedi .Benim gözlerim fal taşı gibi açıldı ve sordum . Hiç değişmeyecekmsin sen hep aynımı kalacaksın .Bu kadar gamsız olunmaz sen taşı bile çatlatırsın .

--Nasıl bu kadar umursamıyorsun hayatı. Vurdumduymaz diyorlar sana takmaz kafasını hiçbir şeye.

—Gülümsedi sorduğum soruya şaşırmadı. Sen neden bu kadar önemsiyorsun kendi acıların yetmezmiş gibi başka insanların acısını da yüklüyorsun sırtına, yaşamı çok sorguluyorsun. Bilmiyor musun ki sana iyi gibi görünen her şey aslında ilerleyen zamanlarda şekil değiştiriyor. Önemli gibi görünenler önemini yitiriyor. Kaç kez yaşadın bunları bir düşün. Şimdi ben neden zamanla değişip dönüşen şeyler için bu günümü ziyan edeyim sen söyle insan nasıl bir nefeslik ömrünü değiştiremeyeceği şeyler için heba eder.

--Heba etmiyor bir nefeslik ömrünü insan Dünyaya niye geldiğini merak etmek yaşadıklarını anlamaya çalışmak ne zamandan beri heba etmek oldu.

---Çok sorguluyorsun hayatı dedim bak yine yeniden hep aynı şeyi yapıyorsun. Dünün de aynı bu günün de yarının da aynı o zaman niye yaşıyorsun ki Dünya da.cevabı belli olan sorular soma hayata aynı şeyi yapıp farklı sonuçlar bekleme .

----Yaşıyorum ya işte. Bir evim var düzenim belli işim var gidip geliyorum. Sanki sen her gün farklı şeyler yapıyormuşsun gibi konuştun .

----Benimde bir düzenim var elbet ama ben düzensizlikle mutluluğu buldum plansız programsız gelişine vuruyorum hayata o zaman daha keyifli. İşe gidiyorum akşama plan yapmıyorum kimseye söz vermiyorum. Birde bakmışsın ki arabayla yola çıkıyorum kendimi hiç ummadığım bir lokantada garsonla sohbet ederken buluyorum. Para biriktirmiyorum mesela. Ev almıyorum kendime. Sen ne yapıyorsun sürekli bir para biriktirme telaşındasın. Yarını çok düşünüyorsun. Düşünme yarın ne olacağını sende bilemezsin bende. Sorma sorgulama.


—İnsan sormadan sorgulamadan anlayamaz ki olan biteni. Dünyaya geliş amacını bulmak için önce anlamak gerekmezimi sence?

—Anlaman için yaşaman gerekir sen sorgulamaktan yaşama fırsatı vermiyorsun kendine.

---Hiçmi acı çekmedin hayatın boyunca bak şu yaşına geldin .Hiç bir şeyin yok .Düşünmeden yaşıyorsun kah orda kah burada olmaz böyle bir hayat .Yarın gözünü nerde açacağın belli değil .Ben yaşayamam böyle ..


---- Ya sen yaptığına yaşamak mı diyorsun. Söylesene bana cesaretin var mı senin ayakların yerden kesilecek kadar en son ne zaman âşık oldun ya da kayıtsız şartsız çantanı kaptığın gibi en son ne zaman bilmediğin bir şehre gidip öylece kendini güne teslim ettin. Mutlu oldun mu hiç kim neder diye düşünmeden deliler gibi kahkaha attın mı? Ya da sabah uyandığında hep yürüdüğünü fark edip bugün koşayım dedin mi hayatla birlikte. Ama olur mu sen bunları yapamazsın hep bir korku var için de değimli yarın ne olacak. Unut yarın diye bir şey yok. Hiç olmayacak ömrünün son günü bugün. At üstüne geçirdiğin korku ceketini. Neden korkuyorsun hem bak geçip gidiyor hayat önünden tut ellerinden bırak kendini. Düşünme, para biriktirmeyi bırak. Harca gitsin hepsini seni en mutlu edecek şekilde. Acı üstüne acı biriktirme. Dün gittin uyudun sabah işe gittin geldin tekrar. Ot gibi olma bak etrafına yaşarken öyle heyecan duy ki kalbin bedeninden çıkacak gibi olsun .Gamsız diyorsun bana evet ben gamsızım çünkü ömrümün son gününü yaşıyorum .


---Acı çekmedin yani hiç.

—Çekmez olur muyum? Hem de çok ama anladım ki acı çekmek boş. Neden biliyor musun her şeyi gördüm hayatta. Terk edildim. Gidenlerim oldu gelenlerim oldu ölümler gördüm en yakınım da. Ama hayatımın son gününü acı çekerek geçirmek aptalca. En son buluşuruz bir yerlerde aptallığı bırak bence sende plan yapma sorma sorgulama.


---Oldu canım oldu. Sen bunları anlat güzel oluyor ( Kahkaha )

—O zaman neden gamsız olduğumu sorma bir daha

—Sormam ( Uzun bir sessizlik )


----Hadi dedim senin ömrünün son gününe


----Sen nerden biliyorsun yarın yaşayacağını


----Uzatma tamam ikimize .
Konu orda kapandı sonra çektiği fotoğraflardan bahsetti .Yeni tanıştığı kız arkadaşını anlattı .Bana sormadı bile cevabını biliyordu.Gece bitterken beni eve o bıraktı.

--- Gülümse Ateşböceği dedi

------AAAA NERDEN BİLİYORSUNNNNN

------Neyi dedi şaşkınlıkla

----Boşver dedim birden zihnim bloga kaydı aklımdan bir sürü şey geçti sonra ( kahkahayla ) ( Unuttum bir anda bana çevremde ki herkes gerçek hayatta da ateşböceği der)

----Görüşürüz dedim

---Belki görüşemeyiz o yüzden bana sıkıca sarıl söylemek istediğin bir şey varsa söyle sonra niye söylemedim diye dert edersin sen söyleki aklıdna kalmasın

----Delisin sen ama yinede seviyorum seni iyiki varsın ..
Giderken arkasından baktım .Söylediklerini düşündüm ve gülümsedim .Ben onun gibi yaşayamam yarınsız olmaz ama ya bugün kafam karıştı sarhoş oldum galiba :):)


20 yorum:

Ful yaprakları dedi ki...

çok beğendim...ne kadar da haklı aslında..belki de şans bu bliyor mjsun ateş böceğim,herkes bu şekilde bakamıyor hayata.bu kadar rahat olmak doğuştan geliyor.ben istesem de olamıyorum çünkü ailem çok pinpiriklidir.Genlerimde var belki de..
bazı insanların aileleri de çok rahat oluyor bayılıyorum..

beenmaya dedi ki...

okurken hem sana hem de ona hak veridm aslında biliyor musun. sanırım yaşadım diyebilmek, gerçekten yaşayabilmek için bu ikisinin arasında iyi bir denge tutturmak lazım. ne sürekli yarını, ne olacağını düşünüp şimdiyi es geçmek, ne de hiç yarını düşünmeden kendini sadece zamana bırakıvermek...

zor olanda işte bu ikisinin ortasını tutturabilmek...

beenmaya dedi ki...

ha bu arada gülümse ateş böceği :)))))

buraneros dedi ki...

İkisinin ortası diye bir şey yok diyerek, başka bir bakış açısından bir önceki yorumcuya katılıyorum.İkisi de var dır, ya da yoktur.Ortası başka bir haldir ki hiç tavsiye etmem:)))...Önceki yorumcuyu anladım,umarım o da beni anlar:)))

guguk kuşu dedi ki...

biliyormusun, ben de hep düşünürüm, düşünürken yaşamayı mı kaçırıyorum diye:) bak yine düşündüm neler kaçtı acaba:)

khaos dedi ki...

Bazen gamsız olmak iyi aslında..
İyidir ya..
Denemek lazım:))

absalom dedi ki...

aaa ben :)))

ateşböceği arkadaş kendinin gamsız olarak tanımlanmasına izin vermiş lakin ben öle demezdim...

bir arkadaşım bir gün,
aslında en çok kahkaha atanlar,
en büyük acılar çekmiş olanlardır demişti...

ben onun yalancısıyım...

nefis bir yazı...
nefis bir konu...

bu konuyu açmam lazım en müsait anda :)
yoksa buraya yazarım mektup gibi olur karışmam :)

cimcime dedi ki...

Vallahi ne yalan söyliyeyim kız, ben de icat çıkarmayı pek severim. Çıkardığım icatlara pek şaşmam da icadım sonrası kendimi yerden yere atarım.
Ne bileyim anam demek ki insanlar çift yaratılıyormuş. Hay, Allah işte buna şaşarım. Sevgiler.. Blogunla ilgileneceğim..

cimcime dedi ki...

Ateş Böceği,
Bu güzel bloguna, blogumda tanıtımı için bir sayfa ayırdım. Bir de Mozilla Firefox'da teman kayma yapıyor. Bir el atı ver.. Selamlar..

Belgin dedi ki...

Aman böcegim yaaa, okurken bende Mayam gibi bir ona bir sana hak verdim durdum, iyice kafam karisti. Yok ben en iyisi bir hafta onun gibi, bir hafta kendim gibi yasayayim:)) Saka bir yana, bende Mayaya katiliyorum, herseyin asirisi zararli, dengeyi tutturmakta isin sirri:))

Sen hep gülümse, yok yok kahkaha at sen, ben buradan duyar sana katilirim:)))

Öptüm tatli böcegimi:))

Ateş Böceği dedi ki...

ful:Bende olamıyorum malesef pimpirik konusunda benimde elime kimse su dökemez :):) rahatlık galiba doğuştan geliyor

Ateş Böceği dedi ki...

MAYAM : Çoğu zaman es geçiyorum ben galiba yarını düşünmektenb bugünü unutuyorum malesef dengeyse benim kitabımda yazmıyor ya bezay ya sihah malesef orta yolu bulamıyorum

güLÜMSEDİM HEMDE KOCAMAN GELMEDİ SESİ :))))))

öperim..

Ateş Böceği dedi ki...

buraneros:Ortası dediğiniz delilik olsa gerek benmi yanlış anladım yoksa üsteki yorumcuya katılmamak mümkün değil zaten bende katılıyorum da kendisine dengeyi kurma noktasını kaçırıyorum haliyle :):)

Ateş Böceği dedi ki...

guguk kuşu :Evet çoğu insan düşünürken yaşamayı kaçırıyor ve seyirci oluyorkendi oyununda baş rolde olması gerekirken


sevgiler

Ateş Böceği dedi ki...

Digital Kelebek : OOO Gamsız hayat herkese başka sunar garip oyunlarını demiş ya şarkıcı oyunda kalablenindir mutluluk :):)

Ateş Böceği dedi ki...

absalom:Mektubun gelir hoşgelir ozaman absalom :):) Bende öyle düşünürdüm ama öyle değil bu arkadaş bildiğin gamsız en azından insanalrın yanında aaaa şu olmuş bak bu olmuş diye bileceğin biri değiladam anlamaz takmadığı üçün yazınıda en kısa zanda bekliyorum

sepet sepet yumurta sakın beni unutma :):)

Ateş Böceği dedi ki...

Maydonoz:Teşekkür edeim beğenmene sevindim icat çıkarma konusunda üstüme tanımam karşılaşmayalım bir yerde benim icatlarımseninkileri döver :):)

Ateş Böceği dedi ki...

Belgin : Nerdesin sen tabi gezmekten fırsat bulamıyorsundur bloglara gelmeyi .Ben bu tüm konuşmalardan şunu anladım çoğu zarar azı yarar dimi ama bir bilene sordum cevap verdi :):)

sevgiler

Adsız dedi ki...

bu bilgenin ferrarisi var mıydı :) nirvana'ya çıkmış da inmiş. çok acı çekmiş de sanki "gam" a bağışıklık geliştirmiş gibi. ama haklı diyeyim yani :)

sık sık görüş onunla bence. sonra gel yaz, biz de görüşmüş gibi olalım :)

imroz dedi ki...

:)
adamın karşısından kendimi buldum bir an
dedim bu soruları sanırım ben cevaplıyorum
böle garip bi halisinasyon yaşadım
ehu:)