26 Mayıs 2009 Salı

ENGEL BEDENDE DEĞİL BEYİNDEDİR....


Geçen Cumartesi arkadaşlarımla şöyle güzel bir yemek yiyelim diye sözleştik.Hep birlikte sohbete koyulduk işte ordan burdan konuşuyoruz .Yanımıza mahçup orta yaşlarda ayağı hafif aksak bir kadın yaklaştı elinde bir sürü dergi .Güzel hanımlar bu dergiler engelli vatandaşlar için yapılmış bir dergi almak istermisiniz kusura bakmayın sizi görüntümle rahatsız ediyorum dedi.Görüntünüzle rahatsız etmek derken diye şaşkınlıkla sordum .İnsanlar dedi özellikle iş yeri sahipleri beni bu tür ortamlara kabul etmiyorlar halbu ki ben kimseyi rahatsız etmeden elimde ki dergilerden satmaya çalışıyorum ve ben emekliyim bundan para kazanmıyorum .Ama insanlar 3 YTL vermekten kaçınıyorlar halbu ki kimse bilemez yarın şurda trafik kazası geçirip tekerlekli sandalyeye mahkum olmayacağını yada herhangi bir uzvunu kaybedip hor gördüğü o insanların arasına karışmıyacağını .Düşündürücü değilmi .


Görmezden geliyoruz yokmuş gibi davranarak hiç bir şeyin varlığını yok edemeyiz. Elimizden belki çok bir şey gelmez ama kimsede kendisine yarın ne olacağını bilemez .Türkiyede 8,5 milyon insan Engelli ( NOT :ÖZÜRLÜ DEĞİL ENGELLİ özürlü olamak başka bir şeydir bu insanlar kimseden bedenlerinde ki eksiklik yüzünden özür dilemek zorunda değiller özürlü sıfatını hakketmiyorlar ) bir gün senin benim başıma gelmeyeceği ne malum bilemeyiz .

Benim amcamınoğlu çocukken felç geçirdi ve belden aşağısı tutmuyor .Bir dönem çok içine kapanık yaşadı ama o çoğu bedeni dinç olandan fazlasını yaptı.2 Üniversite bitirdi.Çok iyi saz çalar ve defalarca konser vermişliği vardır .Basketbol oynar düzenli olarak .Çok kitap okur şimdi devlet memuru olarak çalışıyor ve güzeller güzeli bir eşi ve iki çocuğu varı .Şimdi size soruyorum hanginiz daha Engelli insanın elinin ayağının tutması engelli olmadığı anlamına gelmez .Türkiye okuma oranı belli kaçtane insan var 2 Üniversite bitirebilir ve bu üniversiteler benim diyen adamın kazanacağı okullar ve bölümler değil biri İTÜ diğeri ODTÜ (Onun hikayesini daha sonra detaylı anlatırım ) Çoğu sağlam isnanın yapamıyacağı kadar tutundu hayata hep söylerim yine söylüyorum.Soruyorum okumanın yazmanın cesaretin bedenle ilgisi varmıdır .Zekanın bedende ki herhangi bir uzuvla ilgisi varmıdır .ENGELLER HER ZAMAN İNSANIN BEYNİNDEDİR BEDENİNDE DEĞİL.Lütfen daha dikkatli ve duyarlı olun..

Sevgili arkadaşlarım BURANEROS,BEENMAYAl,UZAĞA GİDEN ve EVREN bir proje hazırlamışlar .Bazı yazılarımızı sesli bir şekilde okuyup bloga koymak . Görme engelli insanlarında bloglardan faydalanması için düşünülmüş bir proje kim düşündüyse yüreğine sağlık . .Hadi bakalım herkes ses kayıt cihazlarının başına okuyun bakalım sizlerde kadife seslerinizle yazdıklarınızı .Ben uğraşıyorum ama başarcağım Teknolojiyle arası çok iyi olmayan birisi olarak bir yolunu mutlaka bulacağım .Bulamazsamda en azından elimden geleni yapacağım .Ya siz elinizden geleni yapıyormusunuz....?

11 yorum:

beenmaya dedi ki...

dediğin gibi engel sadece beynimizde ve kalbimizdedir aslında başka hiçbir yerde değil...

sağol canım benim beynini ve yüreğini açtığın ve desteğin için...

Evren dedi ki...

canım tekniği konusunda araştırıyoruz fikirler fırında pişmede, aşçı buraneros eh bizlerde yamakları oluyoruz sanki :)ama başka şeflerden de destek geliyor ki haika bir iş oalcak gibi :)
sen zaten başka bir duyarlılığa sahipsin her zaman. öperim...

Adsız dedi ki...

çok guzel dusunmussunuz.bızlerde elımızden gelenı yaparız.

efsa dedi ki...

inşallah güzel şeyler çıkacak.

biliyorsunuz belki benim abimde bedensel bir engelli.

ve birkaç yazımda onun avukat olan evli ve kör olmuş bir arkadaşından da bahsettim.

zor mu tabiki. ama hayatı kendimize bu kadar zorlaştırırken, onlar daha bilinçliler ve daha sağlıklılar emin olun.


O TEKERLEKLİ SANDALYEYE BİZ OTURMAMAK İÇİN DUALAR EDERKEN... ONA BİLE OTURMAK İÇİN ÇIRPINAN DUA EDEN İNSANLARDA VAR... YOKLUĞUNDA BİLE DEĞERLENİR GİBİ DEĞERLENİYOR MALESEF O SANDALYE BİLE.

absalom dedi ki...

söyleyecek bir şey kalmamış...
her cümlenin altına imsamı atıyorum...

sesli yazı...
çok heyecan verici ya...
anam heyecanlandım...
kim akıl ettiyse ellerinden öpüyorum...
küçükse gözlerinden öpüyorum...
ben de okucim...

Ateş Böceği dedi ki...

MAYAM : Ne demek yapmazsam ayıp olurdu.Hem elimden ne gelirse yapmaya hazırım ben

Ateş Böceği dedi ki...

Evren : Bekliyorum iişte bende karga sesimle hikayeler okumak istiyorum bir dinleyen bir daha dinlemesin diye hem ben senin sesini duyduktan sonra :):) bundan sonra duşta bile şarkı söylememe kararı aldım bende seni öperim

Ateş Böceği dedi ki...

Dolunay : değilmi hep beraber oluruz ve ederiz yardım ..


sevgilerimle

Ateş Böceği dedi ki...

Canımm efsa :Çok zor hemde ama onlar dediğin gibi ben sağlıklıyım diyen bir çok insandan daha sağlıklı hem benim başıma gelmeyeceği ne malum dünya hali bugün bana yarın sana onun için bugünden elimizden gelen her ne ise yapmak gerekir

Ateş Böceği dedi ki...

absalom : Evet bende çok heycanladım ilk okuduğumda senin sesinden de yazıları okuman süper olur hani eğlenceli bir şeyler çıkar ortaya :):)

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

duyarlı ateş böceği seni :)

hep böyle ol e mi.