16 Haziran 2009 Salı

SEÇİMLERİMİZDİR BİZİ İNSAN YAPAN






Neyi seçtiğiniz aslında neleri kazandığınız ve nelerden vazgeçtiğimiz ile ters orantılıdır. Yaptığımız seçimlerde eğer kazançlarımız çoksa vazgeçtiklerimizin de bir önemi yoktur artık. Tam tersi ise işte o zaman anlarız vazgeçtiklerimizin değerini üstüne hep düşünmüşümdür seçimlerimi yaparken nelerimden vazgeçiyorum diye.

Eğer yaptığım seçimler vazgeçtiklerimden daha büyük kazançlar sağlıyorsa bana işte o zaman haklı olarak sevinirim doğru kararlar vermiş olduğuma. İnsan olmanın gerekliliğini yerine getirmek için mücadeleler verirsiniz hep doğruyu bulmak kendi adınıza yanlış yollara sapmamak için. Yaşamımızı yaptığımız seçimlerin toplamıdır bana göre. Böcek gibi yaşamayı seçenlerin sürünmekten şikâyet etme hakları da yoktur. Böyle yaşamak tercih meselesidir belki şana şöhrete dünyanın her türlü nimetini kazanırlar ama acınacak hallerinden ötürü başkalarına öfkelenmek kızmaktan da vazgeçmezler.

Hayat yaptığınız seçimlere ve tercihlere hiç karışmaz o sadece tanıktır. Tanıklık eder sizin yaptığınız tercihlere. Siz belirlersiniz yaşamınızı nasıl süreceğinize. Anlamlı kılarız hayatımızı seçimlerimizle vazgeçtiklerimiz ise sadece aklımızın ucunda kocaman bir soru işareti olarak kalır. Acaba diğer yolu deneseydim ne olurdu diye bir sürü soru sorarız kendimize yaptığınız seçim sizi yanlışlara yönlendirmişse hep öfkeleniriniz seçmediğiniz şeylere.

Hayat önümüze doldurulması gereken bir sürü boşluklu soru koyar ve biz âdemoğulları kendi tiğniyetimiz ve kendi çapımız kadar doldururuz bu boşlukları. Kirli olanlarımız kirliklerini kanıtlarcasına paraya, pula, şana, şöhrete tamah ederler. Bazılarımız ise tam aksi istikamette yapar yolculuğunu işte bu bazılarının yaptığı seçimlerdir dünyayı ayrıcalıklı kılan yaşanıla bilir yapan. Hiç bir şeye tamah etmeyen kendi doğrularıyla ( seçimleriyle ) yaşayan insanlar girdikleri her ortamda farklılıklarıyla ışık saçarlar etraflarına diğerleri ise bu kadar ışığa alışkın değillerdir.

Kader denir ya aslında hep yanlış biliriz kaderi. Seçimlerimiz hayatımızın çoğunluğudur ve kader sadece yolun kendisidir hangi virajdan geçeceğinize nerde durup nerde yola devam edeceğinize karışmaz. Kimseyi suçlamayın yaşadığınız hayatta ve bir düşünün işaretlediğiniz ufacık bir yanlış/doğru şık başlı başına değiştirir dünyanızı ve vazgeçtikleriniz hep keşkelriniz değilse işte o zaman doğru yoldasınızdır.

Ve yaptığınız seçimlere dikkat edin hayatı tekrar ve yeniden yaşama şansınız ve imkanınız yoktur .Sil baştan yaşanır bir ömür değil bizimkisi geride kalanı değiştirme şansımız olmadığı gibi yaşanılanı tekrar yaşama olanağımızda yoktur . Ok yaydan fırladımı önüne geçme şansımız yoktur .Bir kumardır bu hayatla oynadığımız kazanmayı göze aldığınız kadar kaybetmeyide göze almak gerekir

Dolayısı ile seçimlerimiz bizi insan yapar. Diğer mahlûklardan ayırır ottan, çiçekten, böceklerden, kurtlardan köpeklerden sadece aklımız yetmez bizi bunlardan ayırmaya o aklı kullandığımız yer zaman mekândır bizleri ayrıcalıklı kılan..


29.05.2007




28 yorum:

beenmaya dedi ki...

Elif şafak'ın Aşk'ında 29. kuralda şöyle yazıyor:

"kader hayatımızın önceden çizilmiş olması demek değildir. bu sebebten "ne yapalım kaderimiz böyle" deyip boyun bükmek cehalet göstergesidir. kader yolun tamamını değil sadece yol ayrımlarını verir. güzergah bellidir ama tüm dönemeç ve sapaklar yolcuya aittir. öyleyse ne hayatın hakimisin ne da hayat karşısında çaresiz..."

Adsız dedi ki...

sana katılıyorum ates böcugu.senın yazılarına extradan bısey dıyemıyorum...cumlelerın herseyı özetlıyor.sevgılerımle.

Belgin dedi ki...

Dogu lafa ne denir, bana da o zaman susmayi secmek kaliyor:))
Seni cok seviyorum böcegim, bu da benim secimim:))

sufi dedi ki...

Yol kavşağında hangi yoldan gideceğimize kendimiz karar veriyoruz. Hayat ise, yol kavşaklarıyla dolu.
Şu halde, bilerek tercih ettiğimiz, hiçbir zorlamaya maruz kalmaksızın karar verip yürüdüğümüz yolun sonunda karşılaştığımız olumlu ya da olumsuz neticelerin kendimizden başka müsebbibi olamaz.Sevgilerimle.

efsa dedi ki...

Az önce bir seçim yapıldığını hissettim ve bir seçim yaptım. "yaktığım yorgana ağlarım" ama biliyorum ki olması gereken bu benim için. yaşayabilmem için. devam edebilmem için... üzgünüm.

buraneros dedi ki...

Yorumculara katılarak, özellikle kader konundaki;yine senden gelen mutluluk miminde yer verdiğim Andre Gide'ın güzel sözünü yazmak geldi içimden bu yazıya destek anlamında:''Hayat önce sınav yapar,sonra dersi verir.''...

Bazıları bunu hiç farketmezler ve hep o sınvalardan kaçıp başkalarından dinleyecekleri derslere göre yön verirler yaşamlarına..

Ve sonunda koca bir hiçliktir yaşanmışlıklara dair ellerinde kalan...

absalom dedi ki...

ben hep doğruyu aramadım dürüst olmam gerekirse...
yanlış yollar demişsin ya ateş...
ben bilinçli olarak yanlış yollara da girdim...
meraktan sırf:))

kimliğime önemli katkıları var diye düşünmekteyim...
bu bir tavsiye değildir :)))

kader analizine tamamen katılıyorum...
ben bunu çok kullanırım zaten.
seçimlerimiz bize aittir...
bizi biz yapan seçimlerimizdir...

dip nöt; imzan şahaneymiş...
imzaların önemli olduğunu düşünmüşümdür hep.

dip nöt2;
nasıl güzel gülümsemişsin :))
ben biliodum bu tarçınla zencefilde bişe var...
biliodum :))))

parka dedi ki...

İnsan teri kokunca bir bokum sanıyor.
Aslında terin doğru.
Bokun yanlış olduğunu görebilse.
Kendi olurdu.
Aslında bu kadar basit.

Ahmet

guguk kuşu dedi ki...

seçtiğimiz şeyin doğru ya da yanlış olması önemli değil. önemli olan bunu kendimizin seçtiğinin ve seçtiğimiz şeyin farkında olmamızdır.

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

BİR İNSANIN HAYATTA SEÇEMEDİĞİ 3 ŞEY

1- DÜNYAY YA gelip gelemiceni SEÇEMEZ

2- anne babası nı seçemez

3 cinsel kimliğini seçemez.

bundan gerisini hep kendisi seçebilir ama doğru ama yanlış. iyi seçtigi ve iyi yaptığı herşeyin semeresini mutlaka alır

ama kötü seçtiği ve kötü yaptıgı herlşeyinde ceremesini çeker. hayatın kurallarına uymak zorundaır ama iyi ama kötü

Zenciörgüsu dedi ki...

yazın ve beenmayanın yorumu,üstüste güzel oldu okumak :)

Adsız dedi ki...

hımmm... incelikli bir mevzuya değinmişsin ateşböcüğü...

dediklerine ok. ama bir de şöyle bir durum var. hayat, yahut kader diyelim, insanların önüne her zaman bol seçenek sunmuyor. elma, armut, üzüm, kavun; ya da a şıkkı, b şıkkı, c şıkkı vs. seç içlerinden birini demiyor. (sana diyorsa çok kıskanırım bak :)

üstelik, diyelim ki iki seçenek sundu, senin seçeneğin ile bir başkasının seçeneği çakışırsa, orada yaşayacağın o ikilem bile pek çetin oluyor. misal, anne/baba-çocuklar ya da eşler, arkadaşlar arasında vs. bir diğerinin iyiliği, isteği ağır basabiliyor bazen. çünkü dediğin gibi, seçimlerimiz bizi insan yapar. ama nasıl insan? kendinden vazgeçen insan, kendini adayan insan, bencil insan...hangisi?

seçimlerden önce insanın kendini belirlemesi gerekiyor belki. kendi için yaşayan insanın seçimleriyle fedakar insanın seçimleri elbette bambaşka olacaktır.

ve hayat öyle çok şık sunmuyor bence insana. sunsa pek şık olurdu ama :) yapmıyor.

Ful yaprakları dedi ki...

çok güzel anşlatmışsın canım..seçimlerimiz birer kader mi bilemiyorum.
sanki çoktan seçmeli bir kaderimiz var biz isteyerek yollardan birine gidiyoruz gibi..bu konuyu hiç açıklığa kavuşturamamışımdır.

Ateş Böceği dedi ki...

Mayam: hayat böyle bir oyun işte ne değiştirile biliyor nede yaşamaktan vazgeçiyorsun

Ateş Böceği dedi ki...

Dolunay:Canım sağolasın

Sevgini aldım sevgimle çoğaltı sana gönderdim hımm gülüyorsun sen anladım :):)

Ateş Böceği dedi ki...

Hanife : Bu seçimini sevdim :):)

HOŞGELDİN ..

Ateş Böceği dedi ki...

sUFİM: Neyi seçtiğimiz direk kendi kişiliğimiz ve hayata bakışımızla alakalı ve yol nerde başlar nerde biter bilmesekte kavaşkalarda nerden döneceğimize bizler karar veririz ve birilerini suçlamak yersi olur

sevgimle

Ateş Böceği dedi ki...

Efsa: Kuzu yaptığıun seçimlerden pişman yada üzgün olma bazen hayat dayatır bir seçim yapmak zorunda kalırsın ama benim bildiğim tek bir şey varda oda

BUGÜN ZORUNA GİDEN YARIN HAYRINADIR

emin ol bu böyle ve zaman ilaçtır kullanmasını iyi bilene

sevgilerimle canımm

Ateş Böceği dedi ki...

buraneros: Ama biz insanlar anlamayız değilmi ısrarla önce ders versin sonrada sınav yapsın isteriz sanırım burda önemli olan hiç olmamak için önüne gelen her sınavın hakkını vermek ve aldığın dersle yeni sınavlara hazırlanmak..

sevgilerimle

Ateş Böceği dedi ki...

Absalom:EE işte buda senin seçimin bilerek yanlış yolları seçmek ama emin ol o yollarda çok şey katar insana ve de her yol doğru diye bişiy getirmez bu nerden ve nasıl baktığınla alakalıdır sana yanlış gelen başkasının doğrusudur senin doğrun başkasının yanlışıdır :):)

Dip nöt : Evet imzalar insanın karekterini yansıtır benimde hep ilgimi çekmiştir bu bilg. imzası ama emin ol gerçeğide bu kadar karışık ::)

Dip nöt 2 :Ama yazık değilmi benim balıklarıma düş yakalarından şu hayvanceğizlerin şimdiki gülümsememin sebebeide senin yorumun :):)
teşekkür ederim

sevgilerimle cınım...

Ateş Böceği dedi ki...

Kara Kalem :Sanmaktan öteye gitmiyoruz ya muamma yaşıyoruz bok la teri bir birine karıştırıyoruz sonrada keşke diyoruz malesef

sevgilerimle

BRC..

Ateş Böceği dedi ki...

kUŞUM :Bilerek ve isteyerek yapmak daha önemli tabi seçim dediğimiz şey bu bilinçsizce yapılan her seçimin sonun da üzülmek yada keşke demek sonucu değiştirmiyor...

Ateş Böceği dedi ki...

siyah kelebek :HOŞGELDİN


Bu saydığın 3 madde ye evet kesinlikle katılıyorum ve bu hayatın bir dengede durduğunu bunun da yaptığımız seçimler doğru yanlış fark etmez bunların sonucunun bizleri insan yapığını ve bu seçimlerin en sonunda iyi yada kötü karşılığını bulacağımızı düşünüyorum

sevgilerimle..

Ateş Böceği dedi ki...

Nostatic :Canım teşekkür ederim :):)

Ateş Böceği dedi ki...

Journey to Orient :Belki hayat bizimönümüze farkında olmadan bir sürü şık sunuyordur bunu görmek ve anlamak önemli değilmidir elbette bu seçtiklerimizin başkalarının seçimleriyle çakışması olası ama eğer yaptığımız seçimler doğruysa ve bize iyi hissetiriyor vede mutluysak bu kısma pek takılmayız ama kötüseçimler yaptıysak hep dönüp arkamıza bakarız sorgulama sürecine gireriz bu bizimle aynı seçimi yapmış olan insanların varlığını hatırlatır .

Hep doğruyu seçmek gibi bir şey yok zaten beşerdir şaşar ama bir daha kisefere daha dikkat etmek gerektiğini öğretir diye düşünüyorum

sevgilerimle...

Ateş Böceği dedi ki...

Ful:Canım hep diğerini düşündüğümüzdendir yani diğer seçmediğimizi o yüzden takılırız ve açıklığa kavuşturamayız butür konuları bende açıklığa kavuşturmuş değilkim kafamıda çok karıştırır bu tip durumlar

sevgilerimle

erkan bal dedi ki...

var bişi bu yazıda beni çeken. gelip gidip okuyorum... bigün bulucam sebebini...

Ateş Böceği dedi ki...

çık çık gel anacığım aaa lafımı olur hem bende senin sayfanı defalarca ziyaret ediyorum :)) Hoşuma gidiyor çaktırma

sevgilerimle