7 Mayıs 2009 Perşembe

ADALETİN BU MU DÜNYA



Zilan 17 yaşında ölü

Mercan 20 yaşında ölü

Sıla 18 yaşın da ölü

.

.

.

.

Okumak istedim tıpkı senin gibi. Senin dudak büktüğün ne varsa ben onlara sahip olmak için verdim mücadele. Doğduğum coğrafya da katıydı kurallar Kadın olmak bir kenara çocuk olmak bile suçtu buralarda. Senden fazla değildi isteklerim seninkilerden az değildi hayattan beklentilerim aslın da. Çocuk olmadan genç kız oldum. Genç kızlığımı yaşayamadan 5 koyun parasına satıldım amcaoğluma. İsyan etmedim yine de çaresizliğime. Yabancı değildi ya amcaoğlum. Kocam oldu girdim koynuna. Ben 17 yaşında o 20'sin de daha. Biz daha çocukken biçmişler bu hayatı. Seçme hakkı tanımadılar ikimize de. Burada kanunlar böyle yürüyormuş sonradan öğrendim bende. Üç annem var benim aynı kaderi paylaştığım. Kardeşlerim var aynı töre(N)yle kurban edildiğim. Farklı değildik bir birimizden. Sadece ismim di beni diğerlerinde farklı kılan. Tarla da ırgattık hepimiz yüklerdik hayatın bütün yükünü sırtımıza. Akşam evde avrat olurduk girerdik kocalarımızın koynuna. Bazen bakardık hep birlikte uzaklara. Merak ederdik bütün kadınlar bizim gibi mi diye. Sonra öğrettiler başımıza vura vura burda doğduysan kaderin bu. Susmak mecburî bir gelenekmiş, meğerse.

Benim bir küçük kardeşim var ismi Zilan o başkaydı bizlerden. Eğmezdi başaklar gibi dik boynunu.Gizili gizli kitap okurdu.Bir ağbimiz var döver ikimizi de ben evlenince kurtulurum sandım amaca oğlumda dövüyor beni.Susuyorum bende diğerleri gibi yazgım bu benim Zilan gibi dik duramıyorum dayak uslandıralı beni.Zilan intaçı her gün yesede dayağı ne yapıp ediyor yinede vazgeçmiyor yaptıklarından.Bizim Zilan erkekler gibi okumak istiyor .Kız çocukları okumazdı .Televizyonda görmüş anlattı bana kadınlar çat pat bildiği bir dilde konuşuyorlarmış.Ama anlaya biliyormuş anlattıklarını.Özeniyor du onlara okumak öğretmen olmak umuduyla .Ben ona akıl verdim bu düşündüklerini aklından silmesini söyledim defalarca. Yakışmaz kadın kısmına asilik. Onun derdi ise Uzaklara gidip kırmak istiyordu boynunda ki zinciri. Ama onun da biçilmişti kaderi. Onu bekleyen dayıoğlunun eviydi.


Bir gece bir çığlıkla uyandı bütün köy.Zilan kaçmış köyden.Aynı günün akşamı sözlemişlerdi dayı oğluyla Zilanı .İstemiyordu Zilan onu sevmiyordu.Anlatamıyorduk sevmek ne ki ben sevmeden evlendim annelerim sevmeden evlendi diğer kadınlarda öyle o sevip ne yapacaktı ki .Görürsün diyordu sen sevmediysen ben sevdiğim biriyle evlenecem.Eşya falan da almadan söz akşamı kaçıp gitmiş .Eh be Zilan Kaderden kaçılırmı hiç.Bütün bir köy toplandı babamların avlusuna.Kadınlar evin içinde ağıtlar yakıyorlar .Erkeklerse dışarda bulma planları.Kanunu belliydi erkelerin ölümdü Zilanı bekleyen özgürlük.Köy meclisinden karar çıktı fermanı abim peşine düşecek ve öldürecekti Zilanı.Kadınlar sessizdi ama gizliden gizliye destekliyorlardı erkeklerini.Öldürülmeliydi kim karşı çıka bilirdi ki töreye.Günler geceleri kovaladı .Saatler zamanları.Aradı abim onu her yerde bulana kadarda dönmedi köye.Buldu da sonunda tek bir kurşunla öldürdü Zilanı .Sadce bir kurşuna sığdırdı ömrünün kalanlarını.Ah Zilan ah ne vardı okuyacam diye tutturmasan .Evlenseydin sende benim gibi .İnadı ölüm getirdi Zilana tek okumaktı derdi öğretmen olacaktı belki.Köye ölüsü geldiğinde kimsesizler mezarlığına gömüldü.O artık namusuz du ve kimse sahip çıkmayacak tı ona .Mezarını ziyaret etmemize bile izin vermiyorlardı .Uzaktan selam veriyorum bende her geçişimde .Duyuyordur biliyorum o beni.


Şimdi ben 22 yaşındayım Zilan öldüğünde 17 sini yeni doldurmuştu. Bizim coğrafyada ölümler böyle genelde töre yüzünden sevmek te suç yaşamak ta. Değişmedi buranın kanunları Zilan öleli 2 yıl oldu. Başka başka sebeplerden tam 5 kız daha öldürüldü köyde. Kimisi sevdi öldü, kimisi kaçtı öldü, kimisi okumak istedi öldü, kimisi evlenmek istemedi öldü. Şimdi soruyorum size. Ne farkımız var bizim sizden. Ne farkım vardı benimde diğerlerinden.Gözümü açtım bu topraklarda yaptığım tek yolculuk tarlayla ev arası .Hayal desen ne gezer bizim hayal kurmak için sebebimiz bile yok .Hamileyim ya 7 aylık istemiyorum kızım olsun .Kadın olmaktan ben nefret ediyorum.Ben nefret ederken çocuğum yaşasın istemiyorum bu kaderi. Kula, Kulluk etmesin diye.Kimse bana adalet demesin ,kimse bana hayatım zor demesin .Benim yaşadıklarıma ister töre diyin ,ister yazgı ,ister kader eğer bu olanlar yaşamaksa yaşıyorum bende öyle.Ama Susamıyorum artık bana sunduğun hayata İsyan ediyorum işte ADALETİN BU MU DÜNYA

Zilan 17 yaşında ölü

Mercan 20 yaşında ölü

Sıla 18 yaşın da ölü
.
.
.
.
.

***Masumdeğiliz hiç birimiz .


Sezen aksu-GÜLDÜNYA

19 yorum:

Maryjade dedi ki...

kocaman yaradır Zilan'lar,Mercan'lar ve Sıla'lar..eline sağlık Ateşböceği..

Unknown dedi ki...

:( sözün bittiği yerdir burası işte...

beenmaya dedi ki...

ne diyeyim ki şimdi, ne denir ki bilemedim...

Bekir Birincioglu dedi ki...

Kalemine saglik, öyle güzel yazmissin ki Türkiye'mizin en can alici noktasina damga vurmussun. Cehalet sürdükce ölüm ve acilarda sürecektir.
Saygilar

ji han dedi ki...

evet, adaleti bu dünyanın...

erkan bal dedi ki...

ölümü öldürmek gerek bu topraklarda...
insanlar yatağında yaş kemale erip huzurla ölebilmeli.

kaldırımçocukları dedi ki...

hepimiz eşit derecede suçluyuz...

buraneros dedi ki...

Tek kelimeyle enfes bir yazıydı...O coğrafyada birileri kadınları öldürüyor.Bu coğrafyada da kadınlar kendilerini ya yaralıyor ya da öldürüyor...Ben şimdi kötü bir şey demedim di mi?:)

Ateş Böceği dedi ki...

Maryjade :Bitermi bu yaralar dindirmek lazım artık kanayan yaralarımızı... HOŞGELDİN

Cimbakuka :Aynı duyguları paylaşıyorum canım bende seninle :(

Ateş Böceği dedi ki...

Funda : Sözler boğazımızda düğümleniyor ne sözylenecek söz kalıyor geriye ne de yaşanacak an ...

Ateş Böceği dedi ki...

mayam:Hiç bir şey denmiyor bizimkisi çığlık işte duyuyorlarmıdır bizi belki ...

Ateş Böceği dedi ki...

Bekir Birincioglu :Cehalet aslında olayın can alıcı noktası da bu değilmi eğitimsizlik ,açlık,sefalet hepsi birleşince ölünler sıradan geliyor artık şaşırmıyor kimseyi..Hoşgeldiniz..

Ateş Böceği dedi ki...

ji han:Olamlı adaleti bu bir şer yapılmalı diyorum bende kendimce sonra düşünüyorum ve dünyanın adaletine isyan ediyorum sesizce..

Ateş Böceği dedi ki...

İbrahim Ortaç :Zor gibi geliyor bu topraklar kanla besleniyor çünkü bakıyorum doğan bütün çocuklar ölümle yüzyüze yaşıyor bu coğrafyada keşike diyorum keşke insanlar huzurlu bir biçimde yaşasa ama olmuyor kana doymuyor bu coğrafya...

Ateş Böceği dedi ki...

kaldirimcocuklari :Hiç bir şey yapmıyoruz çünkü her yer kan gölü nasıl temizlenirki banada sanada diğerlerinede bulaşmıştır mutlakadirekt olmasada dolaylı yollardan evet masum değiliz hiç birimiz..

Ateş Böceği dedi ki...

buraneros :Senden bu sözleri duymak ne güzel

O coğrafya da ve bu coğrafyada kadınlar bir şekilde öldürülüyor benim anladığım bu yoksa başka bir şeymi demek istemiştin..:):)

buraneros dedi ki...

Bu coğrafyada kadınların genel şikayetlerine bakınca(ilişkilerinden,erkeklerden ve seçimlerinden); kentli kadınlarında kendi kendilerini öldürdüklerinden sözettim,aynı ısrarlar yüzünden:)))Bloglardaki genel ve çoğunlukla aynı şikayetlere bakınca:))

Ateş Böceği dedi ki...

buraneros :Bu konuda kesinlikle haklısın işte arada ki fark şehirli kadınlar erkekler için ölmek istiyorlar diğer kadınlar ise erkekler tarafından öldürülmek istemiyorlar yaman bir çelişki bu ...:):)

Freedom dedi ki...

Ateş Böceği Yazdığın yazının aynısını yasadım gördüm kadın değilim erkeğim.Ama bilirim burdaki kadının ne yasadığını kaderde değil.cehalt denilen şey bu işte.Ağzı kanlı canavardan farkları yok.