2 Mayıs 2009 Cumartesi

KİBİR



Dün evimin bahçesinde oturmuş .Havanın güneşli , günün aydın olmasından. Faydalanmak niyetiyle elime aldığım kitabın sayfaları arasında yolculuğa çıkmanın verdiği huzurla an'ın tadını çıkartıyordum . Böyle zamanlarda bir demlik çayla birlikte yada güzel bir Türk kahvesi eşliğinde bazen kitapta ki kahramanların yerlerini alıp ben olsaydım ne yapardım diye düşler için de tuhaf bir gezinti yaparım. Kendimi dünyadan soyutlar kitabın kokusuyla birlikte her bir harfi içime sindire sindire zaman geçiririm.Boş zamanlarımda kitap okumam ben .Hayatımda ki boşlukları kitaplarla doldururum.


Tam hayallerin peşin de koşmanın keyfini sürerken. Telefonun sesiyle irkildim.Hani böyle beklenmeyen zamanlarda aniden karışınıza çıkan bir insana vereceğiniz tepki gibi bende telefonda yazan ismi görünce,ne diyeceğimi bilemeden açtım telefonu.Çok uzun zamandır görüşmediğim bir insanın sesi telefonun diğer ucunda.Ben söylediklerini anlamaya çabalarken bir yanda da bu şimdi beni niye aradı? sorularıyla meşgul oluyordum. Ondan beklenmiyecek kadar sıcak geliyordu sesi.Şaşırtıcı olan buydu çünkü ; hani bir laf vardır.'' Burnu düşse yerden almaz '' bu tabiri sonuna kadar hakkeden bir kişi telefonun diğer ucunda ki .Çoğu insan gururla kibiri bir birine karıştırır sanırım oda aynısını yapıyordu. Gururlu olmakla kibirli olmanın ayrımına varamayacak kadar kibirliydi.Di'li geçmiş zaman kullanıyorum çünkü;uzun zamandır görüşmüyordum kendisiyle.

Önce neler yaptığımı sordu.Cevaplarım net ve keskindi.Anlamasını umut ediyordum .Uzun sürmesin ve bir an önce bitsin istediğim konuşmayı elinden geldiğince uzattı. Bir seferinde kendi kibirinden beni yok saydığını ve karşısında ki insanları giyinişi,konuşması ve buna benzer insana özgü davranışları yüzünden küçük gördüğünü anımsadım ama bekledim konuşmanın sonunu acaba nasıl bağlayacak ne diyip kapatacak hem merak hem de kafamda ona verilebilecek bir sürü cevap topladım.

Konuşmanın sonuna doğru anladım artık .Benden bir şeyler issteyecekti ve bu beni inanılmaz rahatsız etmişti.Ben karşımda ki her kim olursa olsun hayır demeyi pek beceremeyen bir insanım.Eğer karşımda ki insnın yardıma ihtiyacı varsa elimden geldiği kadar yardım etmeyi boynumun borcu bilirim .Şimdi yıllar önce kendi kibiri yüzünden çevresinde ki herkesi küçük gören. Kimseye aldırmayan ve sırf karşısında ki insanı küçük düşürmek adına türlü entrikalara girişen bu şahıs benden yardım istiyordu.Zor günlerden geçtiğini ve işe çok ihtiyacı olduğunu.Yardım edebileceğimi düşündüğünden ilk aklına gelenin ben olduğumu .Benim iyibir insan olduğumu söyleyip duruyordu.Eski kibirin den eser yoktu.Hayatın insana ne getireceği belli olmaz dedim kendi kendime.

Ona cevabım konuşmanın başında ki gibi kesin ve netti.Ben ona orda eğer istediği cevabı verseydim.Üstünden kısa bir süre geçtikten sonra yine aynı insana dönüşecekti.Bundan emindim .Herkes hayatta hatalar yapar ve karşılığında bedeller öder .O da yaptıklarının bedelini ödemeliydi.Herşey zamanla unutuluyor affediliyor ama sırf kendi egosu yüzünden karşısında ki insanları küçümseyen ,karşısında ki insanı sadece giyinişiyle yargılayan bu insana verebileceğim en iyi cevap elimden ne gelirse yaparım oldu.Önce çok şaşırdı beklediği bu değildi .Hayır deyip kestirip atmamdı istediği.Ben gayet sakin ve kendimden emin evet elimden ne gelirse yaparım.Şaşırma çünkü; benim sana vere bileceğim en iyi cevap bu dedim.Sadece sustu ve teşekkür etmekle yetindi.Telefonda ki sesi ağırlaştı.Beklemiyordum bu cevabı dedi.Bende bana yakışan bu eğer beklediğin cevabı verseydim aramızda fark kalmazdı dedim Kapattım telefonu.Kibirli insan kör ve sağırdır kendinden başka kimseyi görmez yoksayar herkesi. Diğer insanlardan da aynını bekler .Eğer ona hayır deseydim.İstediği cevabı almış olacaktı.Hayır ona bu mutluluğu yaşatmadım.

Kaç insan vardır bakın etrafınıza zaman zaman kendi egosuna yenilmeyen .Ben iyilik timsali birisi değilim ben de ara da sıra da karşımda ki insanları farkında olarak yada olmayarak incite biliyorum.Ama şunuda iyi biliyorum ki size kötülük yapmış öyle yada böyle bir insana verile bilecek en iyi cevap onun yaptığı her ne ise yok saymaktır.Eğer ben hayır deseydim.OnunLA benim aramda fark kalmayacaktı ve benim kibirim onun kinden daha fazla olacaktı.İnsanlar içinde farkı yaratan kişinin kendisidir.Sizcede öyle değilmi






16 yorum:

beenmaya dedi ki...

kibirli insan kör ve sağır insandır. bu tanımı çok sevdim...

ve senin verdiğin, sana yakışan, farkını gösteren cevabını da...

Seyyah dedi ki...

böylece her kibirlinin yere düşen burnunu eğilip alması gereken bir zamanın geleceğini öğrenmiş olduk, sonu yok bu işin.. bir kere bile telefon açıp nasılsın dşye sormamış insanların işi düştüğünde arayıp can ciğer kuzu sarması olmalarını anlayamıyorum ve kaldıramıyorum.offf kimbilir kaç günlük sayfası doldu, üzerine kaç yazı bu konunun, ama yine de değişen bir şey olmuyor Ateş Böceği:)

Adsız dedi ki...

ne güzel cevap vermıssın.acaba kapasıtesı aldımı ...nefret edıyorum böyle ınsanlardan ve cevrem bunlarla dolu...

sufi dedi ki...

"Tokata tokatla karşılık: aldığını satmaktır" derler.Oysa senin yaptığın kişiye unutamayacağı bir ders vermek olmuş,"amacın ders vermek olmasa da".Eğer kişi düşünürse, boş kibirin kıskacından kendini bundan böyle daha kolay kurtaracaktır.Yüreğine sağlık canım sevgilerimle.

Belgin dedi ki...

Ates böcegim, cok iyi yapmissin, eger birazcik düsünebiliyorsa arkadas, verdigin dersi anlamistir ve bundan sonra baskalarina daha iyi davranmayi ögrenmistir insallah:))

Adsız dedi ki...

hımm.. yok iyi yapmamışsın :) kara koyunluk yapayım burda.

eğer gerçekten istediği şeyi yapacaksan, bir iş bulacaksan ve aynı şeyi sana tekrar yapmayı bekleyecek ve sonucunda üzülmeyeceksen (!) ki ne mümkün, yaptığın şeyin tanımı, ona yaptığıyla muamele etmemek olur.

yani hristiyanlıktaki, biri sana tokat atıyorsa öbür yanağını çevir olayı...

yahut islamdaki kötülüğe kötülükle muamale etmeyin düsturu...

lakin, hayli bir ermişlik gerektiriyor bu mevzu.

zor.

ben, kibirliye kibir sadakadır, düsturuna uyanlardanım :) kibrin cürretini arttıracak, onu güçlendirecek davranışlardan değil. netim bu konuda. açıksözlülüğüm acımasız bir hal alır. iyi midir bu? değil belki. ama ben de iyi olduğumu savunmuyorum.

yapmak istediğim şey, sürekli "etki"ye tepki veren biri olmaktan çıkmak belki. Gelip seni dürten kibre, nezaket göstermek gerekmez. canını acıtan, seni yok sayana, kendini var kılmak gereksizdir. ödül, ne için, kim için? kibre mahal vermiyor muyuz bu şekilde? ne yaparsan yap, karşında seni affeden insanlar bulacaksın, demiyor muyuz bu şekilde? af o kadar kolay mı?

bak ne güzel bahçende oturmuşsun (bahçen var he, muhteşem :) )huzurlusun. unutmuşsun geçmişi, seni kötü etkileyeni, ki bu da bir aftır, ama geçmişten gelen bir ses, bölüyor huzurunu. yazık değil mi sana ateş böcüğü :)

cürret değil de nedir? insanın elinde hançer, ziyarete gelmesidir bir şekilde öldürdüğünün. çok ayıp.

kibirli miyim sence, tüm bu düşüncelerimle ?

sıkma canını, aradaki farkı sen en iyi bilen ve hissedensin. ona bir şey ispat etmen gerekmiyor.
canını acıtanı var sayma.

sevgiler.

Ateş Böceği dedi ki...

Mayam : Öyledir tabiki de kibirli insan ama anlamışmıdır.Onunla aramda olan o uçurumu bilmem zaman gösterecek elbet

Nily : Bitermi bitmez yaz yaz Kibir dünyada başaçılabilir en zor duygusu sanırım Allah kibirli insanların gazabından korusun :):)

Ateş Böceği dedi ki...

Dolunay : Bende nefret ediyorum ama bazen o nefrete yenik düşmemek adına görmezden geliyorum iyimi yapıyorum kötümü bundanda pek emin değilim ama en azından iyilik yaptım karşımda ki anlamadıysa bu benimle ilgili değil diye biliyorum

Ateş Böceği dedi ki...

Sufi : Tokata tokatla karşılık: aldığını satmaktır.Bu sözü yeni duydum ve çok sevdim verdiğim cevaptan inan memnun olmadı sesinden anlaşılıyordu ama ben ona verdiğim cevabın huzuruyla günümün geri kalanında huzurluydum sevgiler

Ateş Böceği dedi ki...

Belgin : İnşallah demişsin ya benimde umudum bu yönde :):)

Ateş Böceği dedi ki...

Journey to Orient : Belki de ancak bunu zaman gösterir hem ben yaptıklarımı beni takdir etsin yada bak ne iyi insan desin diye yapmadım utanırmı acaba bunu benden istemekle hata ettiğini az da olsa düşünürmü diye yaptım belki ben ona bu hareketleri başkalarına da yapma cürreti verdim bilemiyorum ama şundan eminim ki o bunu benden istemekle kendi vicdanıyla başbaşa kaldı bense ona hayır dememekle kendi vicdanımı rahatlattım ve sen kibirli değilsin bu düşündüklerinle haklı olduğun yer çok fazla ama onu aslında bu cevapla yok saydım yaptıklarının önemsiz olduğunu anlattım ben ona farklı davransaydım o kendini değerli sanacaktı ona bu mutluluğu yaşatmanın bir mantığı yok bence sencede öyle değilmi
sevgilerimle canımm

parka dedi ki...

Bazen seni okumak kendimi okumak gibi hissederim. Kelimeleri sıradan ve çok doğallarmış gibi fırlatıyorsun kağıdın üzerine ve bu benim çok hoşuma gider. Sürekli yazmalısın ve ben seni sürekli okumalıyım.

Sevgilerimle :)

Ahmet

Zenciörgüsu dedi ki...

off "aramızda fark kalmazdı lafı" bitirdi beni,ben yapabilirmiydim bilemiyorum ama anladıysa şayet en güzel hayat dersi olmuş bence ona..

Ateş Böceği dedi ki...

Kara Kalem : Bu sözleri senden duymak Beni çok mutlu etti ve güne iyi başlamamı sağladı teşekkür ederim.

sevgimle


NoSTATIC: Bende bundan iki yıl önce olsa yapmazdım her halde ama zaman insanı törpülüyor sanırım :):)

Ful yaprakları dedi ki...

aynı resimle aynı başlığı atmak ne kadar da enteresan :))
yeni yazılarına yorum yazamıyorum ama ben :(

Ful yaprakları dedi ki...

bu arada seni pek özledim, yine gel dünyama olur mu:))
yorumlarına, fikirlerine acıktık:))

sevgilerimle kucakladım,
ful.