13 Nisan 2009 Pazartesi

FARK





Bir farkın olmalı diğer insanlardan
Fark yaratmalısın bulunduğun ortamda
Belki her insan gibi iki gözün iki elin iki kulağın vardır ama
İz bırakmalısın yaşadığın hayata
Öylece durmadan
Belki büyük çabalar sarf edecek enerjin yoktur ama
Küçücük bir dudak büzüşü bile fark yaratır insanda
Aynı değiliz hiç birimiz
Sende aynı değilsin ne benimle nede diğerleriyle
Sıradan herkes gibi olma
Az çaba sarf et
Bak göreceksin sende
Farklı olmanın uçurumlarını belki de
Değişmelisin artık
Hayatını değiştirmek değil benim bahsettiğim
Sensin değişmesi gereken
Dünle bu gün arasında fark olmalı
Dünüm de aynı bugünüm de
Aynı diyorsan eğer
Suçlu arama sensin tek suçlusu yaşananların
Düşünme geçmişi çok ca
Suçlama geleceği dünden ötürü
Kim zorladı ki seni sıfır noktasında olmaya
Elinde değilmiydi ?
Yaşamakla yaşamamak arasında ki
O İnce çizgi
Dilinde değilmiydi
Evetle hayır arasında ki
O büyük ayrıntı
Şimdi diyorsun ki
Benim hiç suçum yok
Onlardır tek müsebbibi bu olanların
Zamanı tutamadım elimde
Yapamadım yaşayamadım çeviremedim suların yönünü
Zaman geçti bedenimden
Durduysan eğer geçerken önünden hayat
Eklemeden güzellikleri kalbine
Eksiltmeden yüreğinde ki kini
Yok, etmediysen hala bu yokluğu yoksunluğu
Şimdi bende derim ki sana
Geçen zamanın ne önemi var
Sen değişmediysen eğer.
Hep aynı şeyi yapıp farklı sonuçlar beklemek niye

19 yorum:

Ful yaprakları dedi ki...

"Bir farkın olmalı diğer insanlardan
Fark yaratmalısın bulunduğun ortamda
Belki her insan gibi iki gözün iki elin iki kulağın vardır ama
İz bırakmalısın yaşadığın hayata"

bu satırlar üstüne bişiler yazmak istedim,

başıma ne geldiyse farklı olmaktan geldi:))
herkesten farklıyım evet, düşüncelerim, giyim kuşamım, tavrım tarzım, kişiliğim!
nesli tükenmiş gibiyim sanki!
ama bundan mutluyum aynı olursam yaşayamam ben solarım.

Yazının devamı içinde biriktirdiklerinle ilgili sanırım o yüzden tam çözümlemesini yapamadm ama herkesten farklı olmalı demişsin ya o kısma takıldım ve çok hoşlandım:)

beenmaya dedi ki...

aslında farkında bile olmadan bıraktığımız bir iz var mutlaka hayatımıza giren insanların hayatlarında...ve biz ne kadar kendimize tanıdık, sevgi ve saygı dolu ve iyiysek o izde o kadar derin ve güzel oluyor zannımca...

tutsak dedi ki...

Doğan Cüceloğlu Savaşçı isimli kitabına E.E.Cummings’in “Seni diğerlerinden farksız yapmaya bütün gücüyle gece gündüz çalışan bir dünyada, Kendin olarak kalabilmek, Dünyanın en zor savaşını vermek demektir. Bu savaş bir başladı mı, Artık hiç bitmez!.. “ sözüyle başlıyor.Dünyaya rağmen kendin olarak kalabildiysen eğer farklısın demektir.
Sevgiler

Evren dedi ki...

kendin olmak, içten olmak, yapılması gerekeni yapmak, gerektiği anda yapmak mutlaka ama mutlaka bir iz bırakıyor hem biz de hem karşımızdakinde... işin özü gerektiğin değişime kendinden başlayabilmek de herhalde...

sufi dedi ki...

Farklı olmak; yeşil elmaların içinde kırmızı kırmızı parlamak ama yine de elma olduğunu bilerek diğerleriyle omuz omuza ve içiçe sevgiyle aynı sandığa girebilmekle mümkün bence de.Ellerine sağlık sevgilerimle.

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Size mi ait acaba bu şiir?

Ateş Böceği dedi ki...

Full Yaprakları :Aynı klonlanmış gibi insanlar sıkıldım bu tek düzelikten hiç bir fark yok aralarında hele yetişen son nesilde bak ne güzel demişsin başıma ne geldiyse farklı olmaktan geldi bu insanların tepkisinin nedeni onlar gibi olmadığın için onları onaylamadığın içindir.Sen mutluysan zaten gerisi boş boşver hepsine :):)

Ateş Böceği dedi ki...

Mayam :İyilik kurtaracak bu dünyayı dediğin gibi bıraktığımız izler mutlaka vardır ama bunun farkında olmak lazım...

Ateş Böceği dedi ki...

Tutsak: Sevdim bu sözü dünyaya rağmen kendin olabildiysen eğer farklısın demektir ne kadar doğru bir söz her şey değişirken ayak uydurmak gerek bir yandan ama özünüde koruyarak :) sevgiler

Ateş Böceği dedi ki...

Evren : Bir reklam şeyiydi sanırım bir insan değişir dünya değişir diye evet insanlar önce kendinden başlamalı yaşadığımız gün eğer aynıysa yaptığın hatalar aynıysa çevreyi suçlamak niye değilmi ama önce kendimizi değiştirelim sonra sonrası zaten kolay öperim :)

Ateş Böceği dedi ki...

Sufi : Bu değişim evet önce insan olduğunu unutmadan başkalarına zarar vermeden kendini değiştirmek ve farklı olmak yoksa kolaydır kötü farklı olmak :) Sevgiler

Ateş Böceği dedi ki...

Recep Hilmi Tufan : Ama daha öncede cevap vermiştim böyle bir soruya elbette benim eğer benim olmasaydı altında mutlaka isim yazardı:)) sevgiler

Adsız dedi ki...

Tamam, itiraf ediyorum, bardağın yarısı boş :)

Ateş Böceği dedi ki...

jorney to orient : Ha ha çok güldüm yaa :):) soğolasın diğer yarısıda dolu ama unutmamak lazım :P

Adsız dedi ki...

önemli olan fark yaratmak....

Ateş Böceği dedi ki...

Erk Ird : Yarata biliyorsak eğer ne güzel hep aynıysa yaptıklarımız ozamn boşuna vakit kaybetmemek gerekir değilmi teşekkür ederim sevgiler

ji han dedi ki...

herkesin bir farkı vardır
önemli olan bakmasını bilmeli bence de
biraz eleştiri oldu galiba ama bir solukta okudum, güzeldi...

Ateş Böceği dedi ki...

ji han : Beğenmiş olmana sevindim evet belkide öyledir görmekle bakmak arasında ki o ince çizgiyi yakalamaktır eses olan sevgiler

Gokhan Kaynak dedi ki...

gormek le bakmak arasindaki cizgide sek sek oynamadan elmalarin cok guzel gorundugunu soylemeden gecemiycem ben..