5 Şubat 2010 Cuma

İÇİMDE Kİ ARABESK RUH UYANDI...!!! KENDİMİ DOLMUŞ ŞÖFÖRÜ GİBİ HİSSEDİYORUM...




Bir arkadaşım derdi ki insan hangi müziği dinliyorsa dinlediği müzik onun kişiliğini yansıtır.Giyim tarzı hayata bakışını belirler ..Bende demiştim ki kendisine ; Hım bu çok doğru bir tespit mesela ben her tür müzik dinliyorum ..Karma karışık hiç bir ölçütü olmayan bir tipim ..Bugün sevdiğimi yarın sevmem mesela..Yıllarca giymediğim bir kıyafet aklıma gelir giyerim ..Tamamdır ben kendimi çözdüm ..Benim ruh halimin sözlükte ki karşılı KARMA KARIŞIK çözümü mümkün değil..Kendi haline bırakın belki zamanla düzelir.. Yapılan incelemeler sonucun da umutsuz bir vaka olduğuma karar verdiler ..Artık toplum içerisine karışa bilirmişim :))



Bende karıştım zaten işe felan gidiyorum ..Arkadaş edindim kendime ..İşe gittiğim bir günün sabahında ( yani o gün bugün ) masama oturduğumda gayet iyi bir ruh haline sahiptim hatta fazla mutlu bile sayılabilirim bilgisayarımı karıştırırken bir klasör ilişti gözüme..Kim koymuş bunu buraya hayır ben koymadıysam kim ..Birileri bilgisayarımı karıştırmış felaket senaryosu çizdim kafamdan ....Başladım dedektiflik yapmaya ...Sessiz ve derinde, bir açayım burada neler varmış ... Anam çıka çıka ne çıksın ..Arabesk şarkılar diye bir klasörün içinde ben diyim bin siz diyin beşyüz gelin ortayı bulalım yaklaşık yüz şarkı .. Bir tanesini dilemek istedim ,istemez olaydım kendimi birden arabesk bir biçimde Batsın Bu Dünya dinlerken buldum. Dipsiz kuyu gibi ard arda geldi şarkılar. Değişik bir şey uyuşturuyor insanı dinledikçe başka şarkıları da dinliyorsunuz en azından bana öyle oldu.Ben aslında şu yukarda ki bebe gibi klasik müzik dinleyip nirvanaya ulaşmak istiyorum ...


Çok seviyoruz biz millet olarak arabesk yaşamayı dinlemeyi bir itilmişlik duygusu içinde gözlerimizi kapatıp Orhan Gencebayı dinleyip batsın bu dünya eliğinde dertlerimizi yüklüyoruz şarkılara, ya da İbrahim Tatlıses dinleyip Yalnızım Dostlarım eşliğinde yalnızlığımızı daha da derinleştirip dertleniyoruz. Ben bu durumun genetik olduğunu düşünenlerdenim genlerimizde var bizim.Eziklik ,dışlanmışlık ,o kadar çok çile çekmiş bir milletiz ki komedi filmi izlerken bile ağlak hallere bürünüyoruz ..Benimde toplum içine karışmama salık verildiğinden bu şarkılara kayıtsız kalmam gibi bir durum söz konusu olmadı. Damarlarımda ki akan kandır bu şarkıları dinlememin sebebi. Şu sıralar çok takıldım bu arabesk denilen acı yüklü şarkılara bundan 5 sene önce birisi bana bu tarz müzikler dinleyeceğimi söyleseydi gülerdim. Mümkün değildi benim için bu şarkıları dinlemek aman zaten derdim var birde bunları dinleyip kendime acı çektiremem diye düşünürdüm. Hata etmişim gülmemem gerekiyormuş gayette güzel dinleyip dertlerimin üstüne dert kata biliyormuş bu şarkılar.

Yaşlandıkça acaba insanoğlu daha mı derinleştiriyor acılarını her şeyi içselleştiriyor. Daha yanık türküler falan dinlemek istiyor zamanla biriktirdiklerini bu tür müzikler daha iyi anlatıyor galiba yeterince acı yüklü olan bu şarkılar beni de anlayan birileri var diyip vuruyoruz dibine arabesk şarkılarının. Seslerine bir şey dediğim yok. Hatta imparatorluk tahtına oturmuş olanları bile var ne haddime bir imparator laf söylemek ve hatta daha da ileri gidip adamalara baba dayı amca gibi lakaplar takıp yakınlarımız olmasına göz yummuşuz toplum olarak.

Böyle kendimi dolmuş şoförü gibi hissettim birden peş peşe sıralandı şarkılar nasılda ezik hissediyor insan bu şarkıları dinledikçe şimdi anlıyorum… Müslüm Gürses konserlerine gidip de kendine jilet satın alan insanları. Adam ne yapsın bu şarkıları dinleyip de böyle olmamak mümkün değil .Birde işin en kötü tarafı dilinize dolanıyor. Kurtulmak için ne dinlesem acaba ayyy ne yapacam ben batsın bu dünya:) Tutmayın beni ağlamam gerek ..Ahh ahh Yalnızım dostlarım yalnızım yalnız...Batsın bu dünya bitsin bu rüya ağlatıpta gülene yazıklar olsun ... Tuhh boyları posları devrilsin inşallahhhh ... Anamm kurtarın beniiiii


ilk yayın tarihi : 26.02.2009

12 yorum:

Ful yaprakları dedi ki...

arabesk insanı hasta yapabilir:)
çünkü çok gerçekçi ve fazlasıyla acıtasyon,
yani demet akalın'ın gibi sinema yaparım tur atarım seni öyle unuturum demek avuntu ama, hakkaten derbederim ben mahvoldum ne hale koydun beni?dediklerinde fazlasıyla gerçekçi geliyor:)
indie, experimental, jazz öneririm, eğlenceli ama istersen de depresif:)

Kediye Kafa Atan Psikopat Fare dedi ki...

kelin ilacı olsa kendi başına sürer, bendeniz tamı tamına 6 gündür "ya evde yoksan" diye ortalarda dolanıyorum.... ne diyim başka allah kurtarsın cümlemizi bu psikolojiden...amin :)

Bekriya dedi ki...

ateş böcüüm, ben bunu sık sık yaparım açarım ibo, orhan gencebay falan sakinleşirim :)

hatta günlerdir ibrahim tatlıses "ben de insanım" dinliyorum. geçer yakında merak etme :)

beenmaya dedi ki...

kediye kafa atan psikopat fare demiş ya "ya evde yoksan diye" en baba parçalarımdan biridir diye ekleyeyim ben de :))))

Galadriel Ar Feiniel dedi ki...

domdom kurşunu'da bnm favorim :)

cüzzamlı melek dedi ki...

elimde çok damar ömer danış şarkıları var abla.
bakınız "şerefsiz"
bakınız "biraz sevsen ölür müydün"...

absalom dedi ki...

hahahahaaaa.
ateşşşşşşş :)))
kurtarıcim seni dayan...
az kaldı yaza 3-5 ay.

bak dayanmazsan,
dinlerim bunları keserim kendimi kafamı vurarım duvarlara.
sorumlusu ateştir diye not bırakırım ona göre:)))

ayrıcana;
böle yazılarına bayılıyorum biliosun demi :)

ayrıcana2,
sen ne yaparsan yap...
ne dinlersen dinle...
ne yazarsan yaz...
sen benim ateşimsinnnnnn.

la lalalaaa la laaaaaa

ELİF..den dedi ki...

Ateşim bazen öyle bir an gelirki insan,acısından bir şarkı çalsın ister...Seninde aynen öyle olmuş..
Benim favorim ''dil yarası'' çok severim...

Olsun canım ya hergün ayni yemeği yiyecek halin yokya arada bir böyle oluversin...

sufi dedi ki...

Orhan Gencebay da dinlenmez mi hiç canım? Başladınmı tiryakisi oluveriyor insan.
"sabahı bekleyen kumrular gibi
sen de beni bekle sakın unutma" şarkısı düştü şimdi dilime, sözlerini nasıl hatırlayacağım bilmiyorum.Sevgilerimle.

buraneros dedi ki...

Hani küçük bir çocukken, acılara garkolmuş mazlum çocuk maskesi takıp duygu sömürüleri yaparız ya etrafa... istediğimiz bir şey yapılmadığında acındırığa oynarız ya... Hah işte bu durumda büyüdüğümüzde kendimize acındırık yapma halidir. Acıların çocuğum ben, hey sen ötekim başımı okşasana yalnızlığıdır. Güzel oyundur ama:))

Durumu ifade ediş de çok hoştu bu arada:)

Belgin dedi ki...

Hahahha, yazini okuyunca abim geldi aklima, her asik olusunda kapanirdi odasina bangir bangir Orhan Gencebay, Hakki Bulut, Ferdi Tayfur dinlerdi. Ev kücük oldugundan bizde nasibimizi bolca alirdik sarkilardan, o kadar cok dinlemisim ki, yillar sonra sarkilari duyunca eksiksiz onlara eslik edebildigimi gördüm:)) Hepsini söyleyebilirim, istermisin telefonda sana bir arabesk konseri vereyim:)))

Ateş Böceği dedi ki...

Hakan taşıyan eşliğinde :) çaresiz derdimin sebebi belli dermanı yaramda arama doktorrrr..


Selametlee