28 Ocak 2014 Salı

İNAT.





Geçen gün yolda yürürken  yanımdan geçip giden adamla kadının kavga etmelerini izledim.İnsana başka insanların kavgalarını izlemek ,kendi kavgasını unutturuyor.Yüksek topuklu ayakkabısı'nın üzerinde muazzam bir duruşla adama laflarıyla sağlı sollu yumruk atıyordu.Kadın konuştukça adamın gözle  görülemeyecek kadar küçüldüğünü fark edebilirdiniz.Adam küçüldükçe kadın gülüver gibi devleşiyor .Beni fark ettiklerinde mecburen uzaklaşmak zorunda kaldım.Aslına bakarssnız yanlarına gidip (*)'Dünya, uzaylıların akıl hastanesidir.'' Moron değilseniz, böyle bir gezegende iyi olunamayacağını bilirsiniz.'' diye bilirdim.Demedim.Çünkü ; karşısındakini konuşmalarıyla dövebilen insan ; insan gibi insan.Ben daha o kadar  insan değilim.Pek başaramıyorum çok konuşmayı sevmediğimden değil gereksiz bulduğumdan .Hani anlat anlat sonuç aynı.'' Sen de bir problem var ' diyenlerin aksine burnumun dikine giderim hep serde inat var.Yıllardır inatçı olduğumu söyleyenlerin ''inadına ' inatçı bir insan olmadığımı söyledim durdum.Dün  kendimle inatlaşırken fark ettim aslında gayette inatçıyım.Haklılıktan ziyade söylediklerimin anlaşılması için gereksiz bir inat içerisinde oluyorum.Çok saçma değil mi.Neyle kimle inatlaşıyorsun.Mesela dün inadımdan cinayet işleye bilirdim.Allahtan katil olma olasılığım , düşüp beyin kanaması geçirme olasılığımdan daha düşük bir ihtimal.O yüzden ağlamak daha uygun bir çözüm benim gibiler için.(**) İnsan, bu dünyaya ağlayarak gelir, yeterince ağladıktan sonra da ölüp gider.”Shakespeare göre henüz hiç birimiz yeterince ağlamadık , hala yaşıyor olmamaızın en azından açıklana bilir bir sebebi var.





(*)Murat Menteş
(**) William Shakespeare

 

3 yorum:

Evren dedi ki...

:) ilahi inatçı çocuk

Hamiyet Akan dedi ki...

Ateşböcüğü, ben de sen gibi ağlayanlardanım..kimsecikler görmeden, kıyıda, köşede, gizlice.. anladın işte sen beni.

Hamiyet Akan dedi ki...

Pişşt ateşböcüğü neredesin :)