1 Haziran 2012 Cuma

İLERİ DEMOKRASİ

Ülke gündemi hızına yetişilemeyecek kadar çabuk değişiyor bir hafta içinde sanırım oniki değişik gündem maddesi meşgul ediyor zihnimizi.Başbakanın çıkıp ellerine yüzlerine bulaştırdıkları uludereyi unutturmak için , '' her kürtaj bir uluderedir demesiyle fitili ateşlemiş oldu. Hangi hakka hizmetle bu ikisini eş tutar , danışmanları felan yok mudur uyarmazlar mı ? kimse çıkıp yahu bi dur allahını seversen demez mi .Ben yaptım oldu mantığı da neyin nesi .Şunu en baştan kabul etmek gerekir ki 'kürtaj  tercihtir ,zorunluluktur  uludere düpe düz cinayettir ..AKP'li '' insan hakları '' ( tırnak için de yazıyorum pek tabi ) komisyon başkanı tecavüze uğrayan kadın hamile kalırsa çocuğunu doğrusun  dedi ve ekledi devlet gerekirse hem çocuğa hem annesine bakar , benim dilim tutuldu.Bu adam insan hakları komisyonunun başında ki adam , kadında bi yerde insandır diyor ve benim sinirden elim ayağım titriyor .Eğer bu yasa teklifi kanunlaşırsa ki büyük bir ihtimalle öyle olur tecavüz sonucu doğacak çocukların vebali bunlara oy verenlerin de boynunadır .Kimlere oy verdiniz , kimlerin bizi yönetmesine izin verdiniz .Bir daha düşünsenize.Bu adamın kendi karısı , kızı yok demek ki .Ben mi yanlış düşünüyorum bu tecavüzü sapıklığı ve dahi sapkınlığı meşrulaştırmak değil mi ?.Kanun tarafından yeteri kadar korunamayan kadın sırtında birde tecavüzcüsünün çocuğunu taşımak mecburiyetin de bırakılmak istenmiyor mu. '' Kadının teki televizyona çıkıyor ve diyor ki ''kadın kendisine tecavüz edenin çocuğunu öldürmektense tecavüzcüyü öldürsün diyor ''Kürtaj günahtır , din buna izin vermez diyor .Din sizin tekelinizde mi , siz kimsiniz arkadaş sizin ne haddinize benim inancımı sorgulamak diyemiyoruz.  duyduklarımız ve gördüklerimiz karşısın da dilimiz tutuluyor.

Türkiye de her yıl binlerce kadın şiddete , tecavüze baskıya maruz kalıyor ,kocası tarafından tecavüze uğrayan kadın sayısı küçümsenemeyecek derece de çok. Türkiye de her yıl binlerce bebek yeterli besin alamadığı için ölüyor. Bu ülkede tam tamına 80.000 adet tinerci çocuk var .Hal böyleyken ve sen hali hazırda daha kendi genç nufusuna istihdam sağlayamazken , nasıl çıkıp üç çocuk istiyorum dersin aklım almıyor.Kendisine yeni köleler , beyni uyuşmuş yeni nesiller oluşmasını istemektir bu .Başka açıklaması yok , bir vajina bekçiliğiniz eksiti maşallah oda oldu . Yatak odalarını dinlediğiniz yetmiyor yakında günde kaç kez seks yapmamız gerektiğini bile kanunla belirleyeceksiniz.Sonrada çıkıyor Avrupayı örnek veriyor bu ileri demokrasidir diyor.

Hangi ileri demokrasiden söz ediyor ,Milletvekilleri ondan habersiz gık diyemiyor , bakanlar önünde elpençe divan , kendisini eleştiren her gazeteci ya işsiz ya hapiste yada  '' tasmalı '' ,Beni eleştirme yoksa bak tiyatrolarınızı elinizden alırım deyip kanun çıkartıyorsun ,polis eylem yapan herkese '' kontrollü güç uyguluyor '' ,  Aslında buda yetmiyor dün kardeşim dediğin Süriye başbakanına bugün savaş açıyorsun sırf Amerika istiyor diye neredeyse Süriye topraklarına gireceksin ( çüşş ) , kredi decelendirme kuruluyla kavga ediyorsun ,  34 insanı öldürüyorsun buda kürtaja eştir diyorsun.grev hakkı yok , konuşma hakkı yok, eylem yapma hakkı yok, sigara içmek yasak , alkol keza , çok şükür nefes alıyoruz demek düşüyor bizim payımızada .Hiç ders almıyorlar ama tarih bu ve bunun gibi kendini vazgeçilmez sananlarla dolu .Dilerim en kısa zamanda hepsinin Allah belasını verir.

16 yorum:

Erkan Şen dedi ki...

Canım,

Baştan şunun altını çizelim; 34 "insanı" değil 34 "kaçakçı ve sınırdan izinsiz giriş yapan insanı" öldürüyorsun. Bunu yapmazsan adına devlet demiyorlar.

Kürtaj meselesinin tartışma şeklini eleştirmekte haklısın. Ancak bu, "Şu kadar kadın tecavüze uğruyor bu çocukları doğursunlar mı?" yanlışı ile savunulamaz. Şu tecavüz sonucu doğacak çocuklar olayını anlamıyorum, kimse de bana anlatamaz. Konunun bunla alakası yok! İkiside benim gözümde suç.

Tinerci çocuklar vakası ise tam bir sevgisizlik örneği zaten. Anne - baba olmanın idrakine varamamış insanları eğitmek lazım.

Bu bir anlık zevk için oluşan bir şeyi kopartıp atmak demek. Kürtajın ne olduğunu anlamak için uzuvları oluşmuş bir çocuğun anne rahminden nasıl alındığını "okumanı" tavsiye ederim. (Sakın video ya da resimlere bakma eminim kaldıramazsın.) Cinayetten bir farkı olup olmadığını o zaman konuşabiliriz. (Sağlık sorunlarını ayrı bir öneme sahip ve bu konunun tamamen dışında.)

Çocuk sahibi olmak istemeyenler için bir sürü yöntem var. Onlar rahatlıkla kullanılabilir. (Cerrahi olandan, kalıcı ya da geçici olup tam sonuç verenleri kastediyorum.)

Neyse Ateş bunları bilahere yüzyüze tartışırız...

Saygı ve sevgiyle, her zamanki gibi...

Adsız dedi ki...

Erkek olup kadın bedeni üzerine ahkam kesmek ne hoş. Hiç tecavüze uğradın mı ey erkek?? Tecavüzcüne "dur önlem alalım da sonra yap " hatırltması yapmamı tavsiye eden EY ERKEK??
Ve günahı bana kürtaj oluyorsam, sana ne? Üstüme atlarken sonucuna ben katlanırken merak etme günahı da ben üstleniyorum!
Kürtaj olma, doğum kontrol önlemi al diyor ya. Sanki alınan her önlemin garantisi yüzde yüzmüş gibi. Aç bununla ilgili istatistikleri oku, bilgin olsun. Ne bir kurul, ne sen ne o kimse bedenim üzerine karar veremez benden başka. Kürtaj hakkımı kullanmaya tek ben karar veririm, günahı ve vebali ile... Derdin senin gibi yaşamamsa başı gözü bedeni paketlenip bir din adına, çık ortaya mertçe söyle! Saklanma kürtajın şunun bunun ardına !...

Erkan Şen dedi ki...

Anlaşıldı anlatmak şart oldu...

Tecavüzün savunulacak tarafı yok. Tamam. Bedenin üzerindeki tasarruf da sana ait. Buna da tamam.

Peki bir başka canlının bedeni üzerindeki tasarruf hakkını sana kim verdi?

Uzuvları oluşmuş bir bebek anne rahminden aynı doğumdaki gibi alınır, bir farkla; ceninin/bebeğin önce ayakları sonra gövdesi çıkarılır ve canlı doğma ihtimaline karşı kafatasının arkasından operasyon yapılarak "öldürülür".

Şimdi soruyorum size böyle bir "üstünlük" sahibi olan sizler bir canlıyı öldürttüğünüzde ne olursunuz? Bunun daha henüz liseye giden bir genç kızın doğumdan ya da düşükten sonra o masum bebeği okul tuvaletinde bırakmasından ne farkı var?

Arkadaşım özgürlükleri savunuyorsan, ki savunmalısın, herkes için savunacaksın. Özellikle kendini savunamayacakların haklarını savunacaksın. Tecavüzcüleri ortaya atarak ben ve benim gibi düşünenleri onlarla aynı kefeye koymaya çalışman hiçbir şeyi çözmez. Sana tavsiyem istatistiklere bir de senin bakıp kürtajların kaçının o akıl almaz, aşağılık suç nedeniyle olduğunu araştırmandır.

Senin bedeninin hakkı tamamen sana aitse, doğmamış dahi olsa bir bebeğin beden hakkı da tamamen o bebeğe aittir.

.

Erkan Şen dedi ki...

Bunu da paylaşmayacaktım ama şuna da bir bakın bence:

Kürtaj uygulaması

Sayfanın ortasındaki resme çok dikkatli bakın olur mu? Çok ama çok dikkatli!

Benim bir ERKEK olarak içim acıyor...

Ateş Böceği dedi ki...

Arkadaşım ,birincisi ben kürtajı savunan yada tamamiyle karşı çıkan birisi hiç olmadım. İşin açıkcası şu ki bu ülkede korunma yollarını hale hazırda bilmeyen milyonlarca kadın varken , sırf erkek korunmadığı için binlerce kadın her yıl istemediği gebelikle karşı karşıyayken kim neyin özgürlüğünden bahsediyor ben de bunu anlamıyorum. Her yıl yüzlerce kadın doğum kontrol hapları yüzünden tüp bebek merkezlerinin yolunu tutuyor , her yıl yüzlerce kadın doğum kontrol hapları yüzünden rahim kanserine boyun eğiyor , her yıl yüzlerce kadın ensest , tecavüz ve buna benzer bir çok sebebten ötürü hamile kalıyorken , zaten şuan ki yasada çocuğun belirli bir aya kadar kürtajla alınması yasaklamışken .Sırf başbakan istiyor diye dini de buna alet ederek bu şekilde kanun değişikliği yapılmasına karşıyım.

Hiç bir kadın güle oynaya kürtaja gitmez ,sen hiç kürtaja mecbur kalan ve ardından bir ömür bunun yasını tutan bir kadınla karşılaştın mı ?Engelli bir çocuğa bakmanın ne kadar güç olduğunun ve bu ülkede engelli olmanın ne kadar zor olduğunun farkında mısınız ? Aldırmayın demek bir erkek için gerçekten çok kolay , Devlet bakar demesi zaten başlı başına bi saçmalık çocuk yetiştirme yurtlarında yakın dönemde yaşananlar malum onları sıralamıcam . Bu erkekleri ilgilendiren bir konu esasen değil erkek 3 dk zevki için korunmuyorken sen dahil hiç bir erkek bu konuda bir kadın kadar hassas ve duygusal olamazsınız.

Ayrıca bu ülkede insanlar daha 1 çocuğa bakamazken belirli bir kesim hariç tabi insanların zorla çocuk doğurmasını istemek düpe düz saçmalık.Aklı başında insanların şunu demesini beklerim , evet kürtaj olmaması gerekir ve fakat bu ülkede her yıl binlerce bebek açlıktan ölüyor , BAK ÜSTÜNE BASA BASA SÖYLÜYORUM AÇLIKTAN, ve bu yasayla birlikte siz daha fazla kadın ve bebek ölümüne göz yummuş olmuyor musunuz .Yasaklamak yerine insanlara korunmalarıyla ilgili yeterli eğitimi vermiş olsalar bu tür sorunları çoktan aşmış olurdu ve fakat bunun yerine sürekli Din tüccarlığı yapmak cinayettir demek ve kendi yanlışlarını örtmek için bunu kullanmak bana göre çok daha büyük bir suç ..Bunun kötüye kullanılacağını bile bile hem de .Uzattım aslında demem o ki bu erkekleri ilgilendiren bir konu değildir .Din erkeklerin tekelin de değildir , bir çocuğun yetişmesinin ne kadar zor olduğunu bir babadan çok kadınlar bilir ve bu gerçekten erkekleri ilgilendirmez. Hele bu ülkenin başbakanın çok daha önemli sorunlarla ilgilenmesi gerekirken .

Ateş Böceği dedi ki...

Bir de eklemem gerek her 10 kadından nerdeyse 4 belki çok daha fazlası şiddete maruz kalırken , Erkek egemen bir toplumda çalışmak dahil toplumun her alanında akıl almıcak zorluklarla karşılaşırken .Kadından çocuklarına anne , yataklarında sevgili mutfakata aşçı olmasını bekleyen adamlarla dolu bir ülkede yaşarken . İnan bana kürtaj konuşulması gereken en son konu .Yine ve ısrarla söylemeliyim ki , diyanet işleri başkanı cinayettir diyor , Melih gökçek kadın kendisini öldürsün diyor , adamın teki çıkıp tecavüz sonucu doğan çocuğa devlet bakar diyor , kadının teki doğmamış çocuğa yazılan mektuba hüngür hüngür ağlıyor hal böyle içler acısı iken ve bu insanlar bizi yönetiyorken inan bana kürtaj konuşulacak en son konu. Kanunla yeterince korunamayan kadın birde istemediği çocukların yükünü taşısın erkeklerde sokakta orda burda ahkam kessin.Başbakanda çiksın İleri Demokrasi desin peki ileri demokrasi buysa bana diktatörlüğün nasıl bişiy olduğunu birisi anlatsın lütfen .

Erkan Şen dedi ki...

Ateş, bana tek bir sorunun cevabını ver: Senin vücudun üzerindeki inisiyatif seninken, kürtaj ile aldırdığığın çocuğun beden hakkı nasıl sana ait oluyor?

Feminist ideolojiden bakmak iyidir. Yazdığın, sıraladığın her sorunların bende farkındayım. Bunların hepsinin yanlış olduğunu daha sen bunları yazmadan kabul ettiğimi zaten biliyorsun. (Umarım biliyorsundur.) Ancak bak böyle tü kaka işler var, bunlar dururken şu tü kaka işi de görmesek olmaz mı? Olmaz!

Siyasilerin bunu niye ortaya attığını bir kenara koy ve insan olarak cevapla, kadın olarak değil; doğum ile bir can ortaya koymak gerçekten zor, bakmak, yetiştirmek zor. Özürlü bir çocuğa sahip olmak zor. Hepsi zor. Ama senin alabildiğin o canı geri getirmek daha mı kolay? O eylem diğerlerinden daha mı masum?

Bir soru dedim bir sürü sıraladım. Şu tek soruya cevap ver Ateş: Sorabilseydin o ölen/öldürülen çocuğun kararı ne olurdu bilebilme şansın var mı?

Ateş Böceği dedi ki...

Ben de diyorum ki bunu zaten kanun belirlemiş en fazla kaç haftalıkken alına bileceğini , Bir çocuğu Dünyaya getirip getirmeyeceğini anne ve baba karar verir.Bunu da isterseniz kanunla ya da her neyle karşı çıkarsanız çıkın bir insan eğer o çocuğu Dünyaya getirmemeye karar verdiyse buna kimse engel olamaz.Ölme pahasına o çocuğu aldırır.Bunun örneği çok geçmişte.

Yaşama hakkına gelince ,Annenin de çocuğun da düzgün şartlarda yaşama hakkı var ve fakat bu ülkede şartlar herkes için eşit değil.Ben şahsen bakamıyacağım bir çocuğu Dünyaya getirmeyi asla tercih etmem.

Etrafına bir daha bak bu Dünya sırf din izin vermiyor diye , aman Allah verdi diye doğuran kadınlar var ve hepsinin doğruduğu çocuklar şuanda bile isteye doğuran kadınların çocuklarını öldürüyor.O zaman gebersin pislikler diyoruz , ne oldu yaşama hakları bakamıcağın çocuğu Dünyaya getirirsen sonuçlarına da katlanırsın derim o zaman ben de . Sence yeterli eğitim verilmiş olsaydı ki bu artık imkansız bunların hiç birini tartışıyor olmazdık ve malesef vicdanen bir çocuğun kürtajla alınmasına istediğimiz kadar karşı çıklım bir çocuk eğer yeterli şartlarda büyümeyecekse hücreyken alınması çok daha makul ve bu eğer günahsa bunun vebali de anne ve babanındır kimseyi bağlamaz .Yaşama hakkıysa önce bu ülkede 80.000 tinerci çocuk var onlarında insanca yaşamaya hakkı var tartışılacaksa bu çok daha öncelikli bir konu refah içinde yaşıyormuşuz gibi doğurun demek düpe düz saçmalık bunu da ben asla kabul etmem.

Ateş Böceği dedi ki...

“Bosna gibi Kosova’da da tecavüz vakaları savaş sırasında çokça vardı. Aileden ve toplumsal baskıdan dolayı çok sayıda kadın Sırplar tarafından tecavüze uğradığını konuşamadı ve bu tecavüzleri sakladı. Birçoğu doğum yaptı. Çok sayıda kadının başına gelenler özellikle ailesinin önünde tecavüze uğramış kadınlardı. Bir köyde bir kadın eşinin ve çocuklarının önünde tecavüze uğramış, eşi olayı kabul etmiş. Ondan sonra kadın eşinden dört defa hamile kamış. Dört defa kürtaj yapmasını emretmiş eşi, o pis kan temizlensin, Sırplardan bir şey kalmasın istemiş. Bazı aileler toplumda kötü gözle bakılmasın diye sakladılar savaş sonrası tecavüze uğradıklarını. Şimdi konuşmak istiyorlar ve protesto gösterileri yapıyorlar Kosova’da. Bunlar savaşta en acı yarayı alan kadınlar çünkü. Bu kadınların ruhu yaralandı, ne zaman ruhun yaralanır, o ölüme kadar gider. Kürtaj meselesine karşı olmadıkları için doğurdu bazıları, tecavüze uğradığını hep sakladı. En acı ve kanayan yara tecavüzdür. Bu yara asla tedavi olmaz.Ve şimdi o dönem doğan ve Kürtaj yaptıramayan kadınların çocukları ne yapıyorlar dersin ? o haber de burda ..

http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3&ArticleID=1066128&CategoryID=81&Rdkref=6


bu şekilde tek bir çocuk bile doğsa , yine söylüyorum bunun vebali , kanunu değiştirilmesine göz yuman hükümetin olduğu kadar bu hükümete oy verenlerinde boynunadır.

Adsız dedi ki...

KÜRTAJLA ALINAN BEBEK DİYE GÖSTERİLEN VİDEO HAKKINDA, link adresinden alıntı yapılmıştır !!!

KÜRTAJ CİNAYET DEĞİLDİR

Bir yazınızda "kürtaj cinayet değildir" diyorsunuz...

Kürtajla alınan çocuk değil. Çocuk aldırmak halk arasında yerleşmiş bir söylem. Bebek de değil alınan. Hatta cenin bile değil. Embrio alınıyor. Canlı olma hali döllenme ile başlayan bir durum değil. O bir kan pıhtısı. İnternettte, pro-life hareketler tarafından dolaşan videolarda ya da fotoğraflarda, kocaman bir bebek parçalanarak alınıyor. O büyük ihtimalle anne karnında ölmüş bebeğin alınmasının videosu. Hiçbir hekim o büyüklüğe gelmiş bir bebeği almaz. Belli ki 6 aylık bir bebek ve insanlar kürtaj diye onu anlıyor. Kürtajda ise alınan cenin bile değil. Dolayısıyla cinayet söz konusu değil. Teammül açısından da, doğumda ölen çocuğa ya da bir günlükken ölen çocuğa cenaze düzenliyoruz. Ama düşüğe düzenlemiyoruz. Ancak o henüz canlı değil. Avrupa'daki feministler kürtajda süre konulmaması gerektiğini söylüyor. Tıbbın kendi etikleri var. Çünkü her hamilelik farklı şekilde gelişiyor. Tıbbın etiği yeter, hukukun bir süre sınırlamasına gerek yok.


http://baskahaber.blogspot.com/2012/06/ayse-duzkan-evangelist-muhafazakarlk.html

Yazgüneşi dedi ki...

Şu erkek milletinin hayatta yaşama ihtimali olmayan bir konu üzerine ahkam kesmekte olmaları beni dumur ediyor...

devletin bacak aralarına kadar el uzatıp henüz doğmamışların cinayetine (!!) fail aramak yerine
doğmuş yaşamış hatta bir çok çocuk doğurmuş nice kadının cinayetine engel olmaya çalışmakla
ve
o çok iyi bakacaklarını iddia ettikleri çocukların yetiştirme yurtlarında başlarına gelenleri önlemekle işe başlamalarını arzu ederdim kendi adıma..
ve kürtaj tüü kaka dan girmek yerine konuya, korunma yöntemleri ile ilgili daha iyi hizmet vermelerini

haa canım bir deo
herhangi bir erkeğe bu konuda neler hissedeceğini açıklamaya çalışma bence
bedeninin içinde bir canlı büyütüp onun kıpırtılarını hissedip onu dünyaya getirmenin ne menem bir şey olduğunu
onu kaybetmeye mecbur kalırsa neler hissedeceğini bir kadının
ne travmalar yaşayacağını
nasıl alt-üst olacağını...
vs vs anlamalarını geçtim tahayyül etmeleri dahi imkansız..
birisiyle anlayamayacağı bir şeyi tartışmak çok anlamsız
hem sen
hem onun için

imza : ilk ve tek gebeliğini nefis bir kız çocuk dünyaya getirerek tamamlamış evli sağlıklı hiç kürtaja ihtiyaç duymayacak bilince sahip olduğundan bu travmayı yaşamamış ama içinde büyüyen canlının oradan kazınmasının hiç de kolay olmayacağını ANLAYACAK birikimde bir KADIN :)

Yazgüneşi dedi ki...

haaa bi de kürtaj -yani hiçbir organı gelişmemmin kan pıhtısının rahimde tutunduktan sonra alınması- cinayetse
biz kadınlar her ay cinayet işliyoruz
zira regl dönemi o yumurtaların rahimde tutunmasmoş olsnlsrını (arada döllenmiş ama tutunamamışlar da olur zaman zaman hani kimse aaa onlar dölenmemiş yumurta demek zekiliğini göstermesin :)) kanayarak atıyoruz dışarı ..

ayrıca
kütja cinayetse masturbasyon da soykırım o zaman
demiş Müjdat Gezen


e yanii
hey Tanrım 21. yy da ne konuşuyoruz
şaka gibi

Erkan Şen dedi ki...

Canlı nedir?

Döllenmemiş olarak adet döneminizde atılan yumurtalar yukarıdaki canlı tanımını karşılamazlar. Ancak döllenmiş yumurta, tam olarak canlı tanımlarına uygun olarak hareket eder. Büyür, gelişir, enerji kullanır v.b.

Şurada yorum yazan kimse benim yorumlarımı sonuna kadar okumuyor sanırım. Çünkü ben sizin sorun olarak addettiğiniz her şeyi başta söylüyorum zaten. Üstüne bunlar varken bunu mu tartışacağız demek abes.

Yorumlara tek tek cevap vermeyi, soruya soruyla cevap vermeyi de sürdüreyim; bir kolu, bir bacağı, bir gözü, bir kulağı bazen bunların bir kaçı bazende hiç biri olmayan insanlar dünyaya geliyor! Organları olmayan ya da eksik olanlar sizce insan değil mi?

İkizleri olup, bunlardan biri rahatsız olan bir anne tanıyorum. Doktorlar önce saatler, sonra günler, sonra haftalar, aylar ömür biçtiler. Şimdi o çocuk 3 yaşını geçti. Hiçbir tepkisi yok dünyaya karşı. Gözleri görmüyor, elleri kavrayamıyor, sesleri işitemiyor. Sizin anlayışınızla bu çocuğun yaşamaması gerekir. Ancak bu hüküm hakkını size kim veriyor? Annesi yıllardır şefkatle sarılıyor çocuğuna, zorluklar çekiyor, geceleri uyuyamıyor, bulunduğu şehirden dışarı çıkamıyor. Ama hiç şikayet ettiğini duymadım. "O da can, benim canımdan bir can!" diyor. Hala ve her şeye rağmen...

Bu ERKEK hayatta anlayamayacağı o mağrur duyguyu, özenerek andığı annelik içgüdüsünü, dışarından duyduğu bir tekmeyi, bir elin parmaklarını, hamile bir kadının yürürken kendinden önce sardığı rahmindeki çocuğu taşıma şeklini anlayamayan KADINLARI gerçekten anlamıyor.

Ateş Böceği dedi ki...

Anlaşılan o ki biz bir birimizi yeteri derecede anlamak istemiyoruz. Senin bahsettiğin kadının yaptığı şey elbette ki çok kutsal ve fakat bu kürtajı engelleyelim mantığı bana ters.

Bence Devlet yeterli eğitimi vermiş olsaydı zaten kürtaj diye bişiy olmazdı ki Türkiye de bu oranın ne kadar düşük olduğu ortada .Ama hali hazır önümüz de bu koşullar varken kürtajı yasaklamak düpe düz ahmaklıktır .Benim ve diğerlerinin kürtajı savunduğu yok sadece şartları göz önüne alırsak , şuan bile her gün bir sürü çocuk cami önlerine terk edilirken senin verdiğin gibi örneklerin sayısı o kadar azken ve büyük ihtimalle de maddi güçlük çekmiyorlardır , Devlet insanlara yeterli koşulları ( sağlık , eğitim , sosyal v.b ) sağlamayı beceremiyorken bir kadına doğur demek daha büyük günahtır . Sen hiç çocuğu açlıktan ölen bir anneyle yüz yüze geldin mi ? ben geldim 8. çocuğuymuş ve o kadar yıl geçmesine rağmen hala yassını tutar.Önce kürtaja sebep olan koşulları yok etmek gerekir en sonda söylenecek en başta söylenirse insanlara ben yaptım oldu deme hakkını kendin de görürse sonuçlarınada ülke olarak katlanılır.

Ayrıca ben illa kürtaj yapılmalıdır demiyorum yada tam tersi , sadece düşünce tarzına bakar mısın ? kadını meta olarak görmelerine sinirleniyorum ,bu kadar pervasız konuşmalarına bu ülkenin başkentinin belediye başkanı tecavüze uğrayan kadın kendini öldürsün diyor yani sen buna sinirlenmiyorsan benim dicek tek kelime bişiyim kalmaz.

Erkan Şen dedi ki...

Ateş,

Siz bir canlının hali hazırda öldürülebilmesine sinirlenmiyorsunuz, öylesine ortaya atılmış -hem de bir "siyasetçi" tarafından- bir lafa mı sinirleniyorsunuz?

Cami avlusuna çocuk bırakanlar var diye hepsini öldürelim! Tüm ceninlere, yaşama şansı olanlara ölüm!

Kadın vücudu meta olarak görülemez! Haklısın. Zaten ta en başından beri farklı bir şey söylemedim ki ben! Ve fakat siz neden bir çocuğu/bebeği/fetüsü/cenini meta olarak gördüğünüzü anlamıyorsunuz? Ben de bunu anlayamıyorum...

Açlıktan ölen bir çocuk ile rahminden koparılarak alınan bir çocuk arasında ne fark var?

Sevabı, günahı bir kenara bak bir insan olarak cevap ver! Hani yan komşusu açken tok yatan bizden değildi! Devlet! Devlet! Devlet! Birazda "Ah bu ben!" demek gerekmez mi?

Neredeyse kürtaj bir insan hakkı ve elimizden alınamaza bağlayacaksınız mevzuyu...

acıdan_geçtim_güzelleştim dedi ki...

ey aşk sen olmasan, ne kalır hikayeden demiş sezen ama aşk olmasa da hikayeler yazılıyormuş maşallah...

şimdi yeni şeyler söylemek lazım...